۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۵۲

همزمان با رشد وهابیت در تونس؛

مردم تونس خواستار توقف اعزام جوانان تونسی به سوریه شدند/ شستشوی مغزی برای نکاح جهاد

مردم تونس خواستار توقف اعزام جوانان تونسی به سوریه شدند/ شستشوی مغزی برای نکاح جهاد

خانواده های تونسی با تشکیل یک نهاد مدنی، از مقامات تونسی خواستند که از سفر جوانان این کشور به سوریه با عنوان فریبنده جهاد جلوگیری کنند.

به گزاش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، یک نهاد خصوصی از مقامات تونس خواسته است که سفر جوانان تونسی را با عنوانهای فریبنده جهاد متوقف و گروههایی را که این جوانان را فریب می دهند، شناسایی کنند.

این نهاد خصوصی توسط خانواده هایی تاسیس شده است که جوانان و فرزندان آنها برای جنگیدن با نیروهای دولت سوریه به این کشور اعزام می شوند.

بادیس کوباکجی رئیس مجمع امدادرسانی تونسیها در خارج از تونس، با بیان اینکه هزاران جوان تونسی فریب خورده امروز در کنار مخالفان سوری می جنگند از مقامات این کشور خواست که از سفر بیشتر آنها به سوریه جلوگیری به عمل آورند.

وی افزود: جمعیتهای به اصطلاح خیریه که اکثرا پس از سرنگونی دولت "زین العابدین بن علی" تاسیس شده اند، عهده دار سرپرستی این جوانان و اعزام آنها به سوریه هستند.

کوباکجی با اشاره به اینکه، این جمعیتها از برخی کشورهای منطقه برای انجام وظیفه خود کمکهای مالی دریافت می کنند، گفت: نیروهای امنیتی که با رژیم مخلوع "بن علی" فعالیت می کردند سفر جوانان تونسی را تسهیل می بخشند.

وی با بیان اینکه سن جوانان تونسی که در سوریه به جنگ مشغولند، از 20 تا 35 سال متغیر است و در میان آنها دخترانی نیز حضور دارند که به خاطر جهاد نکاح به سوریه سفر کرده اند، خاطر نشان کرد: اکثر این جوانان از سوی مبلغان مزدور شستشوی مغزی شده اند.

کوباکجی ضمن بیان اینکه در میان این افراد متخصصان و مهندسان نیز دیده می شوند، مقامات تونسی را مسئول این پدیده خطرناک دانست.

وی با اشاره به اینکه جوانان تونسی از طریق ترکیه وارد سوریه می شوند، خاطر نشان کرد: در بسیاری از مناطق فقیرنشین و در اثر خطبه های روحانیون تندرو صدها هزار کتاب منتشر شده و وهابیت به یک مذهب تبدیل شده است. اغلب این روحانیون نیز از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به تونس می آیند.


وی در پایان تصریح کرد: برخی از طرفها در کشورهای حوزه خلیج فارس کتاب و لباسهای وهابیت را به صورت رایگان  در اختیار ما می گذارند تا سبک جامعه تونس را تغییر دهند.

کد خبر 2039804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha